Handelsvoorwaarden

Algemene informatie

Viclara Sieraden & Horloges
Norregade 6
7500 Holstebro
CVR-nr: 42132020
Telefoon: 50240040
E-mail: butik@viclara.dk

Bedrijfsvorm: Eenmanszaak



BETALING

Viclara Smykker & Ure accepteert betaling met VISA-Dankort, VISA, Mastercard, MobilePay, bankoverschrijving. De betaling wordt pas van uw rekening afgeschreven wanneer het artikel wordt verzonden. Alle bedragen zijn in DKK. Deense kronen en incl. BTW

 

Wij rekenen geen kaartkosten.

Reservering van bedrag

Indien u met een internationale betaalkaart betaalt, wordt het bedrag direct gereserveerd. Het geld wordt op uw kaart of rekening gereserveerd totdat:

1) Wij trekken het bedrag af wanneer wij het artikel versturen, of
2) het geld wordt vrijgegeven volgens afspraak met uw kaartuitgever. 


Meer informatie over de regels voor uw specifieke kaart kunt u lezen bij uw kaartuitgever. 

 

 

LEVERING

Viclara Smykker & Ure streeft ernaar om bestellingen die vóór 13.00 uur zijn geplaatst dezelfde dag te verzenden, bestellingen worden dan de volgende werkdag verzonden.
Wij verzenden naar heel Denemarken. Verzendkosten vanaf DKK 39. Aankopen boven DKK 399 worden gratis verzonden. Goederen worden geleverd op het in de bestelling opgegeven afleveradres, tenzij anders overeengekomen.
Wij bezorgen niet in het buitenland (geldt ook voor de Faeröer Eilanden en Groenland).
Uw goederen kunnen verzonden worden met PostNord of GLS.
LET OP: Indien er geen ruimte is op het afleverpunt, wordt uw pakket verplaatst naar het dichtstbijzijnde afleverpunt, waarvan u op de hoogte wordt gesteld. Als er zich problemen voordoen, neem dan contact op met de klantenservice.
Goederen worden elke weekdag geleverd. Uw artikel wordt 1-3 werkdagen na bestelling geleverd.
Voor bepaalde goederen gelden bijzondere leveringsvoorwaarden. De voorwaarden zullen specifiek voorafgaand aan de aankoop van deze goederen verschijnen.

 

Recht van klacht

Er bestaat een klachtrecht van 2 jaar conform de Aankoopwet. Bij materiaal- en/of fabricagefouten geldt ons klachtrecht. Afhankelijk van de specifieke situatie kunt u het artikel laten repareren, omruilen, het geld terugkrijgen of de prijs verlagen. De klacht geldt niet voor fouten of schade veroorzaakt door een onjuiste omgang met het product/dienst. U moet binnen een "redelijke termijn" adverteren nadat u het gebrek/fout heeft ontdekt. Viclara Smykker & Ure zal de retourkosten in redelijke mate vergoeden.
Lees meer over uw recht om een klacht in te dienen bij de Deense Mededingings- en Consumentenautoriteit website.

Wij vergoeden de verzendkosten in verband met de klacht in redelijke mate als de klacht gegrond is.


Voor retourzendingen, klachten en gebruik van het herroepingsrecht dient het artikel verzonden te worden naar:
Viclara Sieraden & Horloges
Norregade 6
7500 Holstebro
Verzendingen worden niet onder rembours geaccepteerd.




Terugbetaling

Als het om een terugbetaling gaat, verzoeken wij u de bankgegevens te vermelden in het formulier met registratienr. en rekeningnummer zodat het afgesproken bedrag kan worden overgemaakt. De informatie kan zonder risico per e-mail of andere elektronische vorm worden bekendgemaakt, aangezien het geen gevoelige informatie betreft en alleen zal worden gebruikt voor onze terugbetaling.




Recht op retour

Op goederen gekocht in onze webshop geldt een volledig retourrecht van 30 dagen.
De periode wordt gerekend vanaf die dag;
- Waar u de bestelling ontvangt.
- Neemt fysiek bezit van het laatste product, bij een overeenkomst voor meerdere verschillende producten, in één bestelling besteld, maar afzonderlijk of in meerdere batches geleverd.
- Krijgt de laatste partij of het laatste onderdeel fysiek in bezit als het gaat om een ​​overeenkomst voor de levering van goederen bestaande uit meerdere partijen/onderdelen.
- Het eerste artikel dat fysiek in bezit is bij regelmatige levering van artikelen gedurende een bepaalde periode.

Kan het retourrecht worden verlengd als het om een ​​geschenk gaat?
Ja, het is mogelijk om het ruilrecht te verlengen tot 30 dagen nadat het cadeau is gegeven. Je hoeft alleen maar in het opmerkingenveld te schrijven wanneer het cadeau moet worden weggegeven.

 

De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Annuleringen dienen uiterlijk 30 dagen na de aankoop bij ons te worden gemeld en u dient de zending uiterlijk 30 dagen na de annulering te retourneren. De kennisgeving moet per post worden gedaan op butik@viclara.dk. In het bericht moet u duidelijk maken dat u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht. Als u het artikel naar ons wilt retourneren, vult u het bijgevoegde retourformulier in en stuurt u het artikel naar:
Viclara Sieraden & Horloges
Norregade 6
7500 Holstebro

U kunt er geen spijt van krijgen door simpelweg de ontvangst van het artikel te weigeren zonder daar tegelijkertijd duidelijk van op de hoogte te zijn.

 

Goederen uitgesloten van het herroepingsrecht

De volgende productsoorten vallen niet onder het herroepingsrecht:
- Goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd of een duidelijk persoonlijk tintje hebben gekregen.
- Goederen waarvan de verzegeling is verbroken, wanneer de goederen om hygiënische redenen niet geschikt zijn om te worden geretourneerd.




Keer terug

U dient uw bestelling zonder onnodige vertraging en uiterlijk 14 dagen nadat u gebruik heeft gemaakt van uw herroepingsrecht, terug te sturen. De directe kosten in verband met de retourzending komen voor eigen rekening. Wanneer u retourneert, bent u er verantwoordelijk voor dat het artikel op de juiste manier wordt verpakt. U dient een kopie van de orderbevestiging bij het pakket te voegen. De verzending gaat sneller als u ook ons ​​herroepingsformulier invult en bijvoegt.
U draagt ​​het risico voor het artikel vanaf het moment van levering van het artikel tot het moment dat wij het retour hebben ontvangen.
Wij ontvangen geen pakketten die onder rembours worden verzonden.

 

 

Bepaalde artikelen kunnen niet per gewone post worden geretourneerd. Dit geldt bijvoorbeeld voor zeer grote artikelen of grote bestellingen. De kosten voor het retourneren van deze goederen bedragen naar verwachting maximaal DKK 195.



Staat van het artikel bij retournering

U bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen die het gevolg is van een andere behandeling dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Met andere woorden, u kunt het product uitproberen alsof u het in een fysieke winkel zou passen.

Als het artikel naast het hierboven beschrevene ook is gepast, wordt het als gebruikt beschouwd. Dat betekent dat als je de aankoop annuleert, je slechts een deel of niets van het aankoopbedrag terugkrijgt, afhankelijk van de handelswaarde van het artikel op het moment van ontvangst – van de retourzending. Om het volledige aankoopbedrag terug te ontvangen, moet je het product testen zonder het daadwerkelijk te gebruiken.




Terugbetaling

Mocht u spijt hebben van uw aankoop, dan krijgt u uiteraard het door u betaalde bedrag terug.
Bij waardevermindering waarvoor u aansprakelijk bent, wordt deze van het aankoopbedrag afgetrokken.
Bij uitoefening van het herroepingsrecht worden alle van u ontvangen betalingen, inclusief leveringskosten (behalve de extra kosten die voortvloeien uit uw keuze voor een andere leveringsvorm dan de goedkoopste standaardleveringsvorm die wij aanbieden), zonder onnodige vertraging en uiterlijk 14 dagen vanaf de datum waarop wij de kennisgeving hebben ontvangen van uw beslissing om het herroepingsrecht uit te oefenen, terugbetaald. Terugbetalingen vinden plaats met hetzelfde betaalmiddel dat je voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij je uitdrukkelijk met iets anders hebt ingestemd.
We kunnen de terugbetaling inhouden totdat we het artikel terug hebben ontvangen, tenzij u documentatie meestuurt waaruit blijkt dat het artikel is geretourneerd.

Bezwaarmogelijkheden

Een klacht over een product of dienst kan worden ingediend bij het Centrum voor Klachtenresolutie, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
U kunt een klacht indienen bij het Centrum voor Klachtenoplossing via het Klachtenportaal voor Nævnenes Hus.
Link: Klachtenportaal voor Nævnenes Hus

Als u een consument bent die in een ander EU-land woont, kunt u uw klacht registreren op het online klachtenplatform van de Europese Commissie.
Het platform vind je hier: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Als u hier een klacht indient, moet u ons e-mailadres opgeven: butik@viclara.dk

Om te kunnen klagen moet het product of de dienst waarover u wilt klagen minimaal DKK 1.110,- en maximaal DKK 100.000,- hebben gekost. Voor klachten over kleding en schoenen moet de prijs echter minimaal DKK 720 zijn geweest. Aan de behandeling van de klacht zijn kosten verbonden.

 

Standaard herroepingsformulier

(Dit formulier wordt alleen ingevuld en teruggestuurd als het herroepingsrecht wordt uitgeoefend)

 

Aan:

Viclara Sieraden & Horloges

Norregade 6

7500 Holstebro

Butik@viclara.dk

 

Hierbij kondig ik aan dat ik gebruik wil maken van het herroepingsrecht in verband met mijn koopovereenkomst voor de volgende goederen/diensten:

__________________________________________________________________________

 

Besteld: ___________________________________________ 

Ontvangen op: _______________________________

 

Naam consument: ________________________________________________________________________________________________

 

Adres van de consument: _________________________________________________________________________________

 

Handtekening van de consument: _________________________________________ 

Datum: _________________

(alleen als de inhoud van het formulier op papier wordt meegedeeld)

(Algemene voorwaarden laatst bijgewerkt op 29/08/2023)